امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام در شب نیمه شعبان

فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام

در شب نیمه شعبان

 

سید بن طاووس رحمه الله در اقبال فصلی تشکیل داده است در ذکر فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام در شب نیمه شعبان و گفته است:
روایت کردیم به سند خودمان به محمّد بن احمد بن داود قمی که بر شایستگی و علم و عدالتش اتفاق دارند، خداوند او را غریق رحمت خویش سازد ـ به سند او به حسن بن محبوب، و او از ابو حمزه ثمالی روایت کرده است که گفت: از حضرت علی بن الحسین علیهما السلام شنیدم که فرمودند:

کسی که دوست دارد صد و بیست و چهار هزار پیامبر با او مصافحه کنند باید در شب نیمه شعبان امام حسین علیه السلام را زیارت کند. همانا فرشتگان و ارواح پیامبران از خداوند اجازه می‌خواهند در زیارت آن حضرت و به آن‌ها اجازه داده می‌شود. خوشا به حال کسی که با آن‌ها مصافحه کند و آن‌ها با او مصافحه کنند، از آنان پنج تن اولو العزم هستند که عبارتند از نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و حضرت محمد ـ درود خدا بر ایشان و بر همۀ آنان باد ـ .
عرض کردم: چرا اولوا العزم نامیده شده‌اند؟ فرمودند: چون رسالت آن‌ها جهانی بوده و به شرق و غرب عالم و جن و انس مبعوث شده‌اند.

و نیز روایت کرده‌ایم از محمد بن داود قمی، به سند او از ابن ابی عمیر ـ که مانند او در زمان او نبوده است ـ از معاویة بن وهب ـ بنده صالحی که زهد و فضیلت او ستودنی است ـ و او از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمودند:

روز اول ماه شعبان که فرا می‌رسد منادی از عرش فریاد بر می‌آورد : ای میهمانان امام حسین، زیارت امام حسین علیه السلام  در شب نیمه شعبان را از دست ندهید ـ یعنی این چند روز را صبر کنید تا شب نیمه برسد و آن را درک کنید ـ اگر می‌دانستید چه خیری در آن است یک سال انتظار می‌کشیدید تا نیمه ماه شعبان برسد.(1)


(1) اقبال: 225.
 

 

 

 

 

    بازدید : 15245
    بازديد امروز : 0
    بازديد ديروز : 18837
    بازديد کل : 128318696
    بازديد کل : 89249287