امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
در فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام در روز نیمه ماه رجب

در فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام

در روز نیمه ماه رجب

 

سید بزرگوار رحمه الله در اقبال گفته است:

بدان ما خواستیم آ ن را در اولین وظایف این روز عزیز قرار دهیم زیرا دیده‌ایم که نزد زیادی از بندگان خدا به مراسم آن بی توجهی و بی اعتنایی شده، پس خواستیم راهنمایی کنیم بر آن و آگاهی بخشیم و تشویق نماییم به انجام آن.
پس روایت کردیم به سند خود به شیخ معظم محمد بن احمد بن داود قمی، به سند او به حسن بن محبوب، و او از احمد بن محمد بن ابی نصر، گفت:

از حضرت علی بن موسی الرضا علیهما السلام سؤال کردم در چه ماهی به زیارت امام حسین علیه السلام روم؟ امام علیه السلام فرمودند:

در نیمه ماه رجب و نیمه ماه شعبان.

و نیز به سند خود به محمّد بن داود قمی، و او به سند خودش در کتابش به نام کتاب «زیارات و فضائل» به احمد بن هلال و او از احمد بن محمد بن ابی نصر روایت کرده‌ایم که گفت:

از حضرت علی بن موسی الرضا علیهما السلام سؤال کردم: چه وقتی افضل است که در آن امام حسین علیه السلام را زیارت کنیم؟ امام علیه السلام فرمودند:

نیمه ماه رجب و نیمه ماه شعبان.

می گویم: و تو را کافی است از جهت آگاهی بر بزرگداشت زیارت نیمه ماه رجب اینکه به زیارت نیمه ماه شعبان قرین گردیده و در ثواب زیارت نیمه ماه شعبان خواهد آمد آنچه تو را دلالت می‌کند بر اینکه زیارت نیمه ماه رجب دارای شأن و مرتبه والا و ارزشمندی است.(1)


(1) إقبال الأعمال: 158.



 

    بازدید : 15566
    بازديد امروز : 17960
    بازديد ديروز : 23196
    بازديد کل : 127631053
    بازديد کل : 88887545