امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
زیارت امام حسین علیه السلام در ماه رجب : (۱۷) زیارت رجبیّه

زیارت امام حسین علیه السلام در ماه رجب


(۱۷)

زیارت رجبیّه که همه مشاهد مشرّفه

را با آن می توان در ماه رجب زیارت نمود
 

سید بن طاووس رحمه الله در مصباح الزائر گفته است: جناب ابوالقاسم حسين بن روح نوبختى قدس سره (سوّمين نايب خاصّ امام عصر ارواحنا فداه) مى‏ فرمايد :

اگر كسى اين زيارت را در يكى از حرم ‏ها و زيارتگاه‏ هاى اهل بيت پيامبر عليهم السلام بخواند ، حتماً با برآورده شدن حاجتش از آنجا باز خواهد گشت و دعاى او در مورد دين و دنيا به اجابت خواهد رسيد . اگر قصد اين زيارت را داشتى ، بر درگاه حرم مطهّر امام عليه السلام بايست و بگو :

اَلْحَمْدُ لِلهِ الَّذي أَشْهَدَنَا مَشْهَدَ أَوْلِيَائِهِ في رَجَبٍ، وَأَوْجَبَ عَلَيْنَا مِنْ ‏حَقِّهِمْ مَا قَدْ وَجَبَ، وَصَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَبِ، وَعَلَى أَوْصِيَائِهِ‏ الْحُجُبِ.

أَللَّهُمَّ فَكَمَا أَشْهَدْتَنَا مَشْهَدَهُمْ، فَأَنْجِزْ لَنَا مَوْعِدَهُمْ، وَأَوْرِدْنَا مَوْرِدَهُمْ غَيْرَ مُحَلَّئِينَ عَنْ وِرْدٍ في دَارِ المُقَامَةِ وَالْخُلْدِ، وَالسَّلاَمُ ‏عَلَيْكُمْ إِنِّي قَصَدْتُكُمْ، وَاعْتَمَدْتُكُمْ بِمَسْأَلَتِي وَحَاجَتي، وَهِيَ فَكَاكُ‏ رَقَبَتِي مِنَ النَّارِ، وَالْمَقَرُّ مَعَكُمْ في دَارِ الْقَرَارِ، مَعَ شِيعَتِكُمُ الْأَبْرَارِ، وَالسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ.

أَنَا سَائِلُكُمْ وَآمِلُكُمْ فِيمَا إِلَيْكُمُ التَّفْوِيضُ، وَعَلَيْكُمُ التَّعْوِيضُ، فَبِكُمْ‏ يُجْبَرُ الْمَهِيضُ، وَيُشْفَى الْمَرِيضُ، وَمَا تَزْدَادُ الْأَرْحَامُ وَمَا تَغِيضُ، إِنِّي ‏بِسِرِّكُمْ(1) مُؤْمِنٌ(2)، وَلِقَوْلِكُمْ مُسَلِّمٌ، وَعَلَى اللهِ بِكُمْ مُقْسِمٌ في رَجْعِي ‏بِحَوَائِجِي، وَقَضَائِهَا وَإِمْضَائِهَا، وَإِنْجَاحِهَا وَإِبْرَاحِهَا(3)، وَبِشُؤُونِي ‏لَدَيْكُمْ وَصَلاَحِهَا.

وَالسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ سَلاَمَ مُوَدِّعٍ، وَلَكُمْ حَوَائِجَهُ مُودِعٌ، يَسْأَلُ اللهَ إِلَيْكُمُ ‏الْمَرْجِعَ، وَسَعْيُهُ إِلَيْكُمْ غَيْرُ مُنْقَطِعٍ، وَأَنْ يَرْجِعَنِي مِنْ حَضْرَتِكُمْ خَيْرَ مَرْجِعٍ، إِلَى جَنَابٍ مُمْرِعٍ، وَخَفْضِ [عَيْشٍ] مُوَسَّعٍ، وَدَعَةٍ وَمَهَلٍ إِلَى حِينِ الْأَجَلِ، وَخَيْرِ مَصِيرٍ وَمَحَلٍّ فِي النَّعِيمِ الْأَزَلِ، وَالْعَيْشِ الْمُقْتَبَلِ(4)، وَدَوَامِ الْاُكُلِ، وَشُرْبِ الرَّحِيقِ وَالسَّلْسَلِ(5)، وَعَلٍّ وَنَهَلٍ، لاَ سَأَمَ مِنْهُ(6) وَلاَ مَلَلَ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ وَتَحِيَّاتُهُ عَلَيْكُمْ، حَتَّى الْعَوْدِ إِلَى حَضْرَتِكُمْ، وَالْفَوْزِ في كَرَّتِكُمْ، وَالْحَشْرِ في زُمْرَتِكُمْ، وَالسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ ‏وَرحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ، وَصَلَوَاتُهُ وَتَحِيَّاتُهُ، وَهُوَ حَسْبُنَا وَنِعْمَ ‏الْوَكِيلُ.(7)

ستايش ويژۀ خداوندى است كه ما را در اين ماه رجب به زيارتگاه و محلّ حضور اولياى خود حاضر گردانيد ، و حقوقى چند كه از حقّ ايشان بر ما لازم بود، واجب نمود؛ و درود پيوستۀ خداوند بر محمّد برگزيده ، و بر اوصياى او كه پرده‏ دار حريم الهى هستند ، نثار باد.

بار الها ؛ همان گونه كه ما را به حضور ايشان حاضر گردانيدى ، پس وعدۀ ايشان را نيز براى ما وفا كن ، و ما را به محل ورودشان برسان كه پس از آن، از ورود به جايگاه بهشت ابدى و جاودانى نيز محروم نشويم. سلام بر شما؛ من به قصد ديدار شما آمده‏ ام؛ و در مورد درخواست و نيازم كه رهايى من از جهنّم، و ماندگارى من در بهشت در نزد شما، همراه با شيعيان نيكوكار شماست ، به شما اعتماد نموده‏ ام . سلام بر شما به خاطر آن كه شكيبايى ورزيديد و صبر نموديد؛ پس چه خوب است عاقبت اين خانه (در آخرت).

من خواستار و آرزومند شما در مورد آنچه به شما واگذار شده هستم؛ و آنچه عوض كردن آن به عهده شماست؛ زيرا تنها به وسيلۀ شما شكسته جبران مى‏ شود، و بيمار بهبود مى‏ يابد، و به وسيلۀ شما كمى و فزونى در ارحام انجام مى‏ پذيرد .

من به طور واقعى به سرّ شما ايمان دارم، و تسليم گفتارتان هستم، و خدا را به شما سوگند مى‏ دهم كه تنها با پاسخ مثبت به خواسته‏ هايم مرا برگرداند و آن‏ها را برآورده و امضا شده و حتمى و انجام شده نمايد و همۀ كارهايم نزد شما را اصلاح فرمايد .

و سلام بر شما ، سلام كسى كه دارد خداحافظى مى‏ كند و خواسته‏ هايش را نزد شما سپرده تا برآورده شود . از خدا مى‏ خواهد كه دوباره نزد شما بيايد، و رفت و آمد او به اين مكان مبارك و نزد شما پيوسته باشد .

و مرا برگرداند از حضورتان به بهترين بازگشت به سوى آستانه‏ اى خرّم و سرسبز و با آسايش و پر وسعت، با راحتى و آسانى تا هنگام مرگ ، و بهترين سرانجام و جايگاه در بهشت هميشگى، و زندگى خوشى نو و پسنديده، و خوراك هميشگى و آشاميدنى ناب و خالص و گواراى دايم و با خوردنى دوباره و سيراب ‏گشتن بدون اين كه هيچ خستگى و ملال و دلتنگى در آن‏ها باشد .

و رحمت، بركات، و تحيّت‏ ها و احترامات خداوندى ، تا بازگشت به حضور شما و كاميابى در رجعت شما و محشور شدن در زمرۀ شما ، بر شما نثار باد . و سلام و رحمت و بركات الهى بر شما باد؛ و درودها و احترامات ويژۀ خداوندى نثارتان باد. و او براى ما بس است و چه پشتيبانى شايسته ونيكوست .


(1) «لسرّکم»، خ.

(2) «مُؤمّمٌ»، خ .

(3) «إبراجها، إیزاحها»، خ .

(4) «المُقبَل» ، خ .

(5) «والسلسبیل» ، خ .

(6) «فیه» ، خ .

(7) مصباح الزائر: 493، مصباح المتهجّد: 821،  مزار كبير: 203، إقبال الأعمال: 124 ، هدیة الزائرین : 476.








 

    بازدید : 15732
    بازديد امروز : 10243
    بازديد ديروز : 18311
    بازديد کل : 128749563
    بازديد کل : 89464741