امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(۲۸) وداع با قبور شهداء علیهم السلام

(۲۸)

وداع با قبور شهداء علیهم السلام

 

ابن قولویه در کامل الزیارات گفته است: در وداع قبور شهداء علیهم السلام بگو:

أَللَّهُمَّ لاَتَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ زِيَارَتِي إِيَّاهُمْ، وَأَشْرِكْنِي مَعَهُمْ، وَأَدْخِلْني في صَالِحِ مَا أَعْطَيْتَهُمْ، عَلَى نَصْرِهِمِ ابْنَ بِنْتِ نَبِيِّكَ، وَحُجَّتَكَ‏ عَلَى خَلْقِكَ، وَجِهَادِهِمْ مَعَهُ في سَبِيلِكَ. أَللَّهُمَّ اجْمَعْنَا وَإِيَّاهُمْ في جَنَّتِكَ‏ مَعَ الشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ «وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقاً»(1)، أَسْتَوْدِعُكُمُ اللهَ، وَأَقْرَأُ عَلَيْكُمُ السَّلاَمَ. أَللَّهُمَّ ارْزُقْنِي الْعَوْدَ إِلَيْهِمْ، وَاحْشُرْنِي مَعَهُمْ، يَا ‏أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.(2)

خداوندا این زیارتم را آخرین زیارت نسبت به آنان قرار مده و مرا با آنها شریک گردان، و در عطای شایسته‌ای که به آن‌ها نموده‌ای در مقابل آنکه آن‌ها یاری نموده‌اند پسر دختر پیامبرت و حجت بر خلق را و جهاد نموده‌اند در راه تو به همراه آن حضرت، مرا نیز داخل آن‌ها گردان، خداوندا ما و آن‌ها را در بهشتت با شهدا و صالحین جمع نما «که آن‌ها رفیقان و همراهان نیکویی هستند».
شما را به خدا می ‌سپارم و بر شما سلام می‌نمایم، خداوندا بازگشت به سوی آنان را روزی من گردان و مرا با آنان محشور فرما، ای مهربان ترین مهربانان.

 


(1) سورۀ نساء، آیۀ 69.

(2) كامل الزيارات: 443 ح1.






 

    بازدید : 14534
    بازديد امروز : 0
    بازديد ديروز : 45376
    بازديد کل : 128468848
    بازديد کل : 89324373