امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
فضیلت زمین کربلا و آب فرات

فضیلت زمین کربلا و آب فرات

 

صفوان جمال گفته است: از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمودند:

خداوند بعضی از زمین ها و آب ها را بر بعضی دیگر برتری داد، بعضی فخر فروشی نمودند و بعضی تعدی کردند، هیچ آب و زمینی باقی نماند مگر آنکه گرفتار عقوبت و کیفر شد به خاطر اینکه تواضع را برای خداوند ترک کرد، حتی خداوند مشرکین را برکعبه مسلّط نمود، و به سوی زمزم آب شوری فرستاد تا طعم آن فاسد گردید. زمین کربلا و آب فرات اولین زمین و نخستین آبی است که خداوند آنها را مقدس گردانید و پربرکت قرار داد و به آن زمین فرمود: سخن بگو به آنچه خداوند تو را به آن برتری بخشیده، زمین ها و آب ها برخی بر برخی دیگر فخر فروشی نموده و تکبر ورزیدند، زمین کربلا گفت:
أنا أرض الله المقدّسة المباركة، الشفاء في تربتي ومائي، ولا فخر؛ بل ‏خاضعة ذليلة لمن فعل بي ذلك، ولا فخر على من دوني؛ بل شكراً لله‏ فأكرمها، وزادها بتواضعها وشكرها لله بالحسين ‏عليه السلام وأصحابه.

من زمین مقدس و پربرکت خداوندم، شفا را در تربت و آب من قرار داده و فخری ندارم، بلکه خاضع و ذلیل هستم در پیشگاه کسی که با من چنین نموده است، و بر زمین های غیر خودم نیز فخر نمی کنم بلکه شکرگزار خداوندم.
خداوند آن را گرامی داشت و به خاطر تواضعی که نشان داد و شکری که برای خدا کرد خداوند به برتری او به واسطه امام حسین علیه السلام و اصحاب آن حضرت افزود.

سپس امام صادق علیه السلام فرمودند:

کسی که برای خدا تواضع کند خداوند او را بالا برد و کسی که تکبر نماید خدا او را پست گرداند.(1)


(1) کامل الزیارات: ص455 ح 17.







 

    بازدید : 15060
    بازديد امروز : 11180
    بازديد ديروز : 23196
    بازديد کل : 127617494
    بازديد کل : 88880766