امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
آيا وقوع جنگ جهانى در روايات وارد شده است

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

آيا وقوع جنگ جهانى

در روايات وارد شده است

اكنون نابسامانى سراسر جهان را فرا گرفته و با شعله ور شدن جنگ جهانى، امكان نابود شدن بسيارى از مردم جهان فراهم مى شود؛ آيا در روايات اهل ‏بيت علیهم السلام از وقوع جنگ جهانى،  سخنى به ميان آمده است؟

جواب:

در كلمات و روايات اهل بيت علیهم السلام درباره جنگ جهانى و نابودى بسيارى از افراد و يا اكثريت مردم جهان، سخن به ميان آمده است. كشته شدن يك سوّم يا دو سوّم يا نه دهم افراد جهان در روايات وارد شده است.

بديهى است اينگونه روايات درباره حرب عالمى يا جنگ جهانى است كه‏ قبل از ظهور حضرت امام زمان عجل اللَّه تعالى فرجه اتّفاق مى افتد، نه در ابتداى ‏ظهور آن بزرگوار.

بر مردم جهان واجب است كه با توجه به درگاه خداوند متعال از ظلم و ستم‏ و فساد و فحشا و ... كه باعث شعله ور شدن جنگ جهانى  مى شود، دست ‏بردارند و از وقوع جنگ جهانى پيشگيرى كنند. متأسّفانه در سراسر جهان ‏دولت ها كه بايد پاسدار هدايت افكار مردم باشند و همچنين مردم كه بايد خواستار نجات خود باشند، از اين امر غفلت ورزيده و خواسته يا ناخواسته به‏ سوى جنگ جهانى گام برمى دارند!

پيامبر گرامى خدا صلّی الله علیه وآله و حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام و ساير امامان ‏ما علیهم السلام ، هميشه با پيشگويى هاى خود مردم را درباره آينده خود آگاه‏ مى ‏نمودند؛ ولى از صدر اسلام متأسّفانه افرادى بسيار اندك از اين پيشگويى‏ ها درس گرفته اند و تاكنون بسيارى  از مردم در گرداب حوادث ويرانگر و گمراه‏ كننده اعتقادى و غير آن، غرق گشته اند.

مردم مى توانند با توبه به درگاه الهى و توسّل به اهل بيت علیهم السلام جهان را از وقوع جنگ جهانى نجات دهند.

اگر مردم آن گونه كه خدا از آن ها مى‏ خواهد رفتار كنند هيچگاه خون آشامان ‏نمى ‏توانند بر آنان حكومت كنند. اكنون به روايت بسيار مهمّى كه حضرت ‏اميرالمؤمنين على علیه السلام درباره حوادث مرگبار قبل از ظهور بيان فرموده ‏اند توجّه‏ كنيد.

حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام فرمودند:

لا يَخرُجُ المَهديُّ حتّى يُقْتَلَ ثُلثٌ وَيَموتَ ثُلثٌ، وَيَبْقى ثُلثٌ.(1)

حضرت مهدى علیه السلام قيام نمى‏ كند تا آنكه يك سوّم مردم كشته شوند و يك ‏سوّم آنان بميرند و يك سوّم ديگر باقى بمانند!

اينگونه تعبيرات كه از حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام و ساير ائمه اطهار علیهم السلام وارد شده قتل و كشتارهاى ميليونى و ميلياردى را بيان مى‏ كند و نيز اشاره است‏به وسيله‏ هاى ويرانگر و نابودكننده ‏اى كه قدرت اين گونه كشتارهاى دسته ‏جمعى را دارا مى ‏باشد.

اين‏ گونه كشتارها، گواه روشن و گويايى است بر آنكه جامعه انسان ها در جهان در سايه رهبرى رهبرانِ شايسته و آگاه به سر نمى ‏برد، بلكه كسانى زمام ‏امور جهان را به عهده گرفته و خود را مالك جهان مى ‏دانند كه نه تنها توانايى ‏اصلاح جهان را ندارند بلكه خود به اصلاح و ايجاد صلاحيت نيازمندند! و پيشرفت ‏هايى كه در جهان صنعت فراهم شده تاكنون يك بُعدى بوده و شرافت انسانى در آن در نظر گرفته نشده است.

حضرت اميرالمؤمنين على علیه السلام در اين روايت كوتاه چند پيشگويى بسيار مهمّ را درباره زمان قبل از ظهور بيان فرموده ‏اند با توجّه به اين نكته كه اكنون ‏جهان داراى بيش از هشت ميليارد جمعيّت است و همچنان رو به افزايش‏ مى ‏باشد. اكنون چند پيشگويى بسيار مهمّ و نيز چند نكته ديگرى را پيرامون ‏اين روايت ذكر مى ‏كنيم:

1- كشتار یک سوم مردم جهان با توجّه به جمعيّت كنونى جهان و افزايش ‏هميشگى آن دلالت بر كشته شدن چند ميليارد انسان قبل از ظهور امام زمان‏ عجّل اللَّه تعالى فرجه مى نمايد و ترسيمى از جنگ جهانى در آينده است.

2- مردن یک سوم مردم جهان نيز دلالت بر مرگ و مير ميلياردى نموده و دلالت‏ مى ‏كند كه مردن یک سوم مردم جهان بر اثر قحطى و گرسنگى و همچنين بيمارى‏ ها و ويروس ‏هايى كه به سرعت واگير هستند، جان خود را از دست مى‏ دهند.

3- كشتار یک سوم مردم جهان  بر اثر وسايل جنگى خشونت‏ بار جديدى مى ‏باشد كه در جنگ جهانى دوّم به كار گرفته نشده است، زيرا كشته شدن یک سوم مردم جهان ‏و مردن یک سوم ديگر آن ها در زمانى طولانى واقع نمى‏ شود.

اگر جنگ جهانى قبل از ظهور همچون جنگ اوّل جهانى و دوّم جهانى‏ طولانى شود، با تكثير نسل، جهان دو سوم از جمعيّت خود را از دست نخواهد داد براى روشن شدن اين مطلب به گزارشى از جنگ جهانى اوّل توجّه كنيد:

____________________________

(1) عقد الدرر: 96. 

 

 

 


 

    بازدید : 13507
    بازديد امروز : 12116
    بازديد ديروز : 19024
    بازديد کل : 127572974
    بازديد کل : 88858506