امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
بمب‏هاى نوترونى

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»

 

بمب ‏هاى نوترونى

بمب ‏هاى نوترونى را مى ‏توان خطرناك تر از بمب‏ هاى اتمى بشمار آورد، زيرا علاوه بر قدرت تخريبى و مرگبار خود، اكسيژن هوا را از بين مى ‏برد.
اگر اين بمب بر روى كشورى يا شهرى انداخته شود، در مدّت كوتاهى ‏تمام جانداران از بين خواهند رفت و هيچ كس به علّت مرگ آنان پى نخواهد برد و طرف متجاوز نيز معلوم نخواهد شد. و حتّى كسى از شروع جنگ، مثل ‏خاتمه آن، آگاه نخواهد گشت، و بهتر بگوئيم هيچ موجودى زنده نمى ‏ماند تا به پيگيرى قضايا و يا انتقام گيرى برآيد. هر چند از آن پس سلاح‏ هايى بس‏ مهيب ‏تر و مهلك ‏تر در زرّادخانه كشورهاى بزرگ جهان ساخته شده ‏اند كه به‏ طور نمونه به يكى از وحشتناك ترين آن به نام سلاح بيولوژيكى اشاره مى‏ كنيم‏ كه آن نيز همچون بمب نوترونى اثرى بس نابود كننده بر روى جانداران دارد.
اسلحه بيولوژيكى در وحله نخست بر جسم تأثير نمى ‏گذارد، بلكه بر نفسانيّات اثر مى ‏بخشد: مثلاً اراده را از بين مى ‏برد و يا ايجاد هراس و اضطراب مى‏ كند و يا تعادل و جهت ‏يابى را مختل مى‏ سازد.
اين سلاح را توسّط ابر يا مه بر آسمان شهرى مى ‏گسترانند و ساكنان شهر بى‏ آن ‏كه خود بخواهند و يا علّت آن را بدانند، ظرف چند هفته تمام نيروى‏ ارادى خود را از دست مى‏ دهند و يا به خواب و چرت فرو مى ‏روند و از كار وفعّاليت باز مى ‏مانند. كسانى كه مبتلا مى‏ شوند هيچ عارضه و علامتى نشان ‏نمى‏ دهد و فاقد هر گونه عفونت و درد هستند، ولى ابتداء به ضعف شديد دچار مى ‏شوند و سپس قدرت درونى و باطنى خود را از دست مى ‏دهند.
با آزمايشى كه توسط گاز «ال. اس. دى 25» بر روى گربه‏ ها صورت گرفت ‏قسمتى از غشا مغزى آن‏ها از كار افتاد و واكنش‏ هاى‏ شان از بين رفت. آنگاه با ديدن موش ‏ها چنان وحشت زده شدند كه پا به فرار گذاشتند.
يكى از كارشناسان نظامى آمريكا در مورد تأثير اين دارو مى‏ گويد: فقط مقدار نيم كيلو از اين گاز براى فلج كردن ساكنان شهرى به وسعت نيويورك ‏كفايت مى ‏كند. يا اگر دشمن در سنگر آماده دفاع باشد، قدرت هر نوع حركتى‏ از او سلب مى ‏شود.
(1)


(1) تاريخ ناشناخته بشر: 206.
 

    بازدید : 13477
    بازديد امروز : 17965
    بازديد ديروز : 23196
    بازديد کل : 127631063
    بازديد کل : 88887550