امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(۱۸) دعا هنگام خوردن تربت

(۱۸)

دعا هنگام خوردن تربت


در بحارالانوار از مکارم الاخلاق از امام صادق علیه السلام روایت کرده که فرمودند:

خاک قبر امام حسین علیه السلام مُشکی پربرکت است، از شیعیان ما اگر کسی از آن بخورد شفای هر دردی برای  او خواهد بود و از دشمنان ما اگر کسی بخورد آب می شود همان طور که پی یا دُنبه آب می شود، پس هرگاه خواستی از خاک قبر امام حسین علیه السلام بخوری بگو:

أَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْئَلُكَ بِحَقِّ الْمَلَكِ الَّذِي قَبَضَهَا، وَبِحَقِّ النَّبِيِّ الَّذِي‏ خَزَنَهَا، وَبِحَقِّ الْوَصِيِّ الَّذِي هُوَ فِيهَا، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ‏ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ تَجْعَلَ لي فِيهِ شِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ، وَعَافِيَةً مِنْ كُلِّ بَلاَءٍ، وَأَمَاناً مِنْ كُلِّ خَوْفٍ، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، وَصَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَسَلَّمَ.

و نیز می گویی: أَللَّهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّ هَذِهِ التُّرْبَةَ تُرْبَةُ وَلِيِّكَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّهَا شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ، وَأَمَانٌ مِنْ كُلِّ خَوْفٍ، لِمَنْ شِئْتَ [مِنْ‏خَلْقِكَ] وَلِي بِرَحْمَتِكَ، وَأَشْهَدُ أَنَّ كُلَّ مَا قِيلَ فِيهِمْ وَفِيهَا هُوَ الْحَقُّ مِنْ‏عِنْدِكَ، وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ.

خداوندا از تو می خواهم به حق ملکی که آن را قبض نمود، و به حق پیامبری که آن را نگه داشت، و به حق وصیی که در آن جای گرفته است که بر محمّد و آل محمّد درود فرستی و برای من در آن شفا از هر دردی و عافیت از هر بلایی و ایمنی از هر ترسی قرار دهی به رحمتت ای مهربان ترین مهربانان، و درود خدا بر حضرت محمّد و خاندان پاک او باد.
و نیز می گویی:
خداوندا گواهی می دهم که این تربت تربت مقدس ولی تو است ـ که درود خدا بر او باد ـ و گواهی می دهم که آن شفای هر درد و باعث ایمنی از هر ترس و بیم است برای آنکه بخواهی [از خلق تو] و برای من به رحمتت، و گواهی می دهم که آنچه در مورد آنان و درباره تربت گفته شده از فضائل، حق است و از جانب تو است و فرستاده شدگانت راست گفته اند.
(1)

حال در اینجا بعضی دعاهایی که با تربت مقدّس امام حسین علیه السلام نوشته می شود را می آوریم:


(1) الإستشفاء بالتّربة الشريفة الحسينيّة: 74، بحارالأنوار: 132/101 ، كتاب المزار باب تربته صلوات الله عليه: ح 60. الصحيفة الباقرية والصادقيّة الجامعة: ص 239 .







 

    بازدید : 14126
    بازديد امروز : 17702
    بازديد ديروز : 19024
    بازديد کل : 127584146
    بازديد کل : 88864092