امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
توجّه به فتنه ‏هاى آخر الزمان

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور»
 

توجّه به فتنه ‏هاى آخر الزمان

در چند روايت چگونگى بهره‏ مند شدن و هدايت انسان‏ ها از امام زمان عجّل الله‏ تعالى فرجه در زمان غيبت به خورشيدى كه در پشت ابر قرار گرفته باشد تشبيه‏ شده است.
يكى از وجوه بسيار مهمّ تشبيه آن حضرت به خورشيد و عصر غيبت را به ابر، اين است كه انسان بايد با اين مثال آموزنده، متوجّه فتنه ‏هاى آخرالزمان شده وبداند بر اثر غيبت امام عصر عجّل الله تعالى فرجه و دور ماندن مردم از تشرّف و حضور خدمت آن حضرت چگونه ممكن است از نورِ حقيقت فاصله‏ بگيرند؟
براى توضيح مطلب به اين نكته مهمّ توجّه كنيد: از اين روايت ما بايد اين ‏درس بزرگ را فراگيريم: همان‏ گونه كه ابرى كه از مقدارى دود و بخار تشكيل ‏شده ممكن است جلوى جلوه خورشيد جهان ‏افروز را بگيرد و نگذارد ما خورشيد را ببينيم، به همين صورت ممكن است در عصر غيبت يك فرد پوچ ‏و بى‏ ارزش و گمراه و گمراه‏ كننده با استفاده از عنوان ‏هان گوناگون ميان ما وخورشيد جهان ‏افروز امامت فاصله شود. يك دوست ناباب، يك همسايه‏ گمراه و يا يك خويشاوند راه گم ‏كرده با يك ترفند پوچ، مى ‏تواند انسان را از راهِ امام عصر عجّل الله تعالى فرجه و توجّه و تقرّب به آن بزرگوار بازدارد.
همان‏ گونه كه در روزهاى ابرى، تكّه ‏هاى ابر به هم مى ‏پيوندند و مانع ديدن‏ خورشيد مى‏ شوند، در روزگار غيبت نيز دشمنان كوچك و بزرگ نيز به هم‏ مى‏ پيوندند و با نيرنگ ‏هاى گوناگون، مردم را از توجّه به امام زمان ارواحنا فداه وروى آوردن به سوى آن حضرت باز مى ‏دارند، تا جايى كه غفلت از آن‏ حضرت، گريبان گير بسيارى از دوستان شده و از ياد نمودن آن بزرگوار غافل‏ مانده و همچنان اين اصل حياتى دين را به دست فراموشى مى‏ سپارند.

 





 

    بازدید : 13115
    بازديد امروز : 0
    بازديد ديروز : 28872
    بازديد کل : 128526722
    بازديد کل : 89353312