امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
۱- دستان سياست

کتاب : «امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عصر ظهور» 


   ۱- دستان سياست

از صدر اسلام دست ‏هايى در كار بوده است كه با دسيسه ‏هاى شيطانى مردم را از توجّه به اهل بيت پيامبر اكرم صلّی الله علیه وآله دور ساخته، بگونه ‏اى كه از حكومت‏ عادلانه آن بزرگواران آگاهى نداشته و غافل باشند.

با توجّه به اين كه مسأله انتظارِ حكومت جهانى امام زمان عجّل الله تعالى فرجه از مسايل مهمّ اعتقادى مكتب خاندان وحى علیهم السلام مى ‏باشد و در روايات بسيارى اين ‏مسأله اعتقادى و حياتى از ابعاد گوناگون ارزيابى شده است و اين روايات در صدها كتاب و متن معتبر قديم و جديد، وجود داشته و در دسترس مردم بوده و هست. با اين همه، گويى كه از زمان ‏هاى گذشته، ابليس و لشكريانش با دستانِ‏ ناشناخته و مرموز، مردمان را از توجّه و روى آوردن به اين ضرورتِ اعتقادى، دور كرده است؛ چرا كه توجّه مردم و روى آوردن آنان به اين اصل اعتقادى نه ‏تنها در جامعه شيعه تحوّلى بنيادى و اساسى ايجاد مى ‏كند، بلكه بر اثر آن، در تحوّل جهان و به هم ريختن وضع سياسىِ سياستمدارانِ عالم، نقش عمده و اساسى خواهد داشت!

بديهى است كه سياستمداران با نقشه‏ هاى پليد و شيطانى خود در راه ادامه‏ حكومت خود تلاش و فعاليّت نموده و مى ‏نمايند، تا هر چه بيشتر و طولانى ‏تر بتوانند بر كرسى حكومت ستمگرانه خويش بنشينند.
با توجّه به اين نكته مهمّ، بى ‏توجّهى و كم ‏توجّهى مردم به اين امر ضرورى و اعتقادى، يك جريان عادّى و اتّفاقى نيست؛ بلكه بسيار عميق و ريشه‏ دار است. پس بايد گفت: سرچشمه بى ‏توجّهى و نيز كم ‏توجّهى مردم به اين اصل ‏اعتقادى از دسيسه ‏هايى سرچشمه گرفته است كه دستان ناشناخته و پنهانى - كه‏ مأمورين ابليس و شياطين هستند - آن را ايجاد كرده ‏اند. آن ‏ها با كشاندن افكار افراد به اين سو و آن سو، مردم را از توجّه به عظمت اهل بيت علیهم السلام و از حكومت عدالت پرور آن بزرگواران غافل نمودند.



    



 

    بازدید : 12864
    بازديد امروز : 0
    بازديد ديروز : 21547
    بازديد کل : 128772170
    بازديد کل : 89476045