امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
(۲۴) نماز دیگری در شب نیمه شعبان در حرم امام حسین علیه السلام

 (۲۴)

نماز دیگری در شب نیمه شعبان

در حرم امام حسین علیه السلام 

 

شب نیمه شعبان شب مبارکی است و در آن عمر‌ها تقسیم می‌شود و بعد از شب قدر بهترین شب است و دعا در آن شب ردّ نمی‌شود مگر دعا در امر حرامی باشد، ویکی از چهار شبی است که در طول سال ممتاز است.
از اعمال آن شب غسل است و زیارت امام حسین علیه السلام و چهار رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت سورۀ حمد یک مرتبه و سورۀ توحید صد مرتبه و بعد از نماز دست‌ها را به سوی آسمان بالا ببرد و بگوید:

اَللَّهُمَّ إِنِّي إِلَيْكَ فَقيرٌ، وَمِنْ عَذَابِكَ خَائِفٌ مُسْتَجِيرٌ. اَللَّهُمَّ لاَتُبَدِّلْ ‏إِسْمِي، وَلاَتُغَيِّرْ جِسْمي، وَلاَتَجْهَدْ  بَلاَئِي، وَلاَتُشْمِتْ بي أَعْدَائي، أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عِقَابِكَ، وَأَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذَابِكَ، وَأَعُوذُ بِرِضَاكَ ‏مِنْ سَخَطِكَ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْكَ، جَلَّ ثَنَاؤُكَ، أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ، وَفَوْقَ مَا يَقُولُ الْقَائِلُونَ.

خدایا من به درگاه تو فقیرم و از عذاب تو بیمناکم و به تو پناه می‌برم، خدایا اسم مرا دگرگون منما و جسم مرا تغییر مده و مرا چنان مبتلا نکن که مرگ را بر زندگی ترجیح دهم، و مرا مورد شماتت دشمنانم قرار مده.
به عفو تو پناه می‌برم از کیفرت، و به رحمت تو پناه می‌برم از عذابت و به خشنودی تو پناه می‌برم از خشمت، و به تو پناه می‌برم از تو، مدح و ثنای تو والا و بلند مرتبه است، تو آن گونه‌ای که خود ثنای خود نموده‌ای و برتر از آنچه گویندگان می‌گویند.

 


(1) ترجمه باب السّعادة في أهمّ ما يعمل في اليوم والاُسبوع والسنة: 213.



 

    بازدید : 13557
    بازديد امروز : 2489
    بازديد ديروز : 45443
    بازديد کل : 128473959
    بازديد کل : 89326929