امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
توجّه به يك نكتۀ حیاتی یا راز پیام امام حسین علیه السلام در روز عاشورا به شیعیان

توجّه به يك نكتۀ حیاتی یا راز پیام

امام حسین علیه السلام در روز عاشورا به شیعیان

در اين كتاب در بخش عظمت عزادارى گفتيم: امام حسين علیه السلام در سخت ‏ترين شرايط و در آخرين لحظه ‏هاى عمر به شيعيان خود سلام رساندند و پيام دادند(1) كه براى غربت امام حسين علیه السلام ندبه و نوحه سرايى كنند و براى شهادت حضرتش گريه كنند.

اين پيام دليل بر آنست كه ادامه راه شهادت امام حسين علیه السلام نوحه ‏سرايى و گريه است.

شيعيان با سوگوارى و اشك ريختن براى امام حسين علیه السلام راه آن ‏حضرت را ادامه مى ‏دهند تا شهادت آن حضرت به دست فراموشى ‏سپرده نشود و انتقام از دشمنان و ستمگرانى كه حضرت را به‏ شهادت رساندند گرفته شود.

اكنون دشمنان دين مى ‏دانند اين عزادارى‏ها و اين زيارت ‏هاى‏ ميليونى در روز اربعين و غير آن اگر همچنان ادامه پيدا كند شيعيان ‏با اتحاد در عزادارى در سراسر جهان و زيارت ‏هاى ميليونى در عاشورا و غير آن، جهان را متوجّه خود نموده است و سرانجام همه ‏آزادمردان در سراسر دنيا طرف ‏دار قيام شخصيتى خواهند شد كه از دشمنان به خاطر خون بناحق ريخته امام حسين علیه السلام و ياران آن ‏بزرگوار انتقام بگيرد. و كسانى را كه راه دشمنان امام حسين علیه السلام را ادامه مى ‏دهند، نابود سازد .

به اين جهت مخالفان شيعه به مخالفت با عزادارى‏ هاى ميليونى ‏پرداخته و مصمّم هستند عزادارى ‏ها را در سراسر جهان ريشه كن‏ كنند.

دشمنان مى ‏خواهند نه تنها شيعيان از زيارت ‏ها و عزادارى ‏ها دست بردارند بلكه نام امام حسين علیه السلام به دست فراموشى سپرده ‏شود.

ولى آنان كه همه چيز را از بُعد مادّى مى ‏نگرند و از همين بُعد مادّه گرايى، اقدام مى‏ كنند، هر چند مى‏ دانند قدرت ‏هاى مادّى در برابر نيروهاى عظيم ولايى و مافوق‏ الطبيعه بسيار ناچيز است. متأسّفانه آن‏ ها به جاى اينكه از قدرت ‏هاى شیطانی دست برداشته و به قدرت ‏هاى الهى روى آورند به مقابله با آن پرداخته و سرانجام‏ خود و بسيارى از مردم جهان را به هلاكت و نابودى مى ‏كشانند.

خوانندگان محترم درباره آن چه از سياستمداران خارجى، سازمان سيا، واتيكان و شخصيت‏ هاى مهمّ ضدّ شيعى نقل كرديم ، دقّت كنيد.

آن‏ ها كاملاً متوجّه شده ‏اند زيارت‏ ها و بالاخص عزادارى امام‏ حسين علیه السلام سبب گرايش جهانيان به آئين شيعه شده است؛ و از راه‏ هاى مهمّ آمادگى مردم جهان براى پذيرش ظهور مصلح جهان‏ حضرت مهدى عجّل اللَّه تعالى فرجه مى ‏باشد، كه پايان بخش حكومت ‏ستمگرانه همه ستمگران جهان است. اين حقيقتى است‏ سياستمداران بزرگ جهان سخت از آن در هراس و وحشت هستند و به همين جهت تا مى‏ توانند براى از ميان برداشتن عزادارى ‏ها نقشه ‏مى ‏كشند.

نابودى شيعيان مهم ‏ترين آرزوى آنانست. براى اين ‏كه دربارۀ ‏آن ‏چه گفتيم ترديدى نداشته باشيد، باز هم گفته ‏هاى دشمنان دين را كه در اين بخش نقل كرديم، بخوانيد و در آن دقّت كنيد.

با توجّه به آن چه گفتيم راز سلام و پيام امام حسين علیه السلام در روز عاشورا، كه در آخرين لحظات زندگى و در سخت‏ ترين شرايط فرموده ‏اند، روشن مى ‏شود. و واضح مى ‏شود كه چرا امام حسين علیه السلام در آن لحظه ‏هاى حسّاس به شيعيان دستور داده ‏اند كه براى آن ‏حضرت نوحه‏ سرايى و گريه كنند. هر چه نوحه ‏سرائى ‏ها، گريه ‏ها وعزادارى‏ ها با معرفت بيشتر، كامل ‏تر و با جمعيّت‏ هاى زيادتر انجام‏ شود، در شكست دشمنان انسى و جنّى مؤثّرتر است.

بديهى است اگر شيعيان از زمان‏ هاى گذشته به گونه ‏اى عزادارى‏ مى ‏كردند كه سراسر جهان را متوجّه مى ‏كردند، گرايش جهانيان به ‏آيين تشيّع زودتر عملى مى ‏شد. بنابراين تا مى ‏توانيم بايد زيارت‏ ها و عزادارى ‏ها را افزايش دهيم.

خواننده گرامى، شما يكى از كسانى هستيد كه امام حسين علیه السلام براى شما سلام و پيام فرستاده‏ اند هر چه قدر به اين سلام و پيام‏ اهميّت دهيد، و به آن عمل كنيد، دنيا و آخرت خود را بيشتر متحوّل ‏مى ‏كنيد.

                 _________________________

(1) ص 122 همين كتاب .

 

 

 

 

 

    بازدید : 4879
    بازديد امروز : 25169
    بازديد ديروز : 45443
    بازديد کل : 128519316
    بازديد کل : 89349609