امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
از سوزاندن شيعيان در عزادارى محرّم تا كشتار آنان در زيارت اربعين

از سوزاندن شيعيان در عزادارى محرّم

تا كشتار آنان در زيارت اربعين

به شهادت رساندن عزاداران به وسيله قتل يا آتش زدن در قرن ‏چهارم، نه تنها مانع شيعيان از عزادارى نشد، بلكه سبب شد شيعيان هر چه بيشتر به عزادارى حضرت سيّدالشهداء علیه السلام مشغول ‏شوند و آن را همچنان ادامه دهند.

اين عزادارى ‏ها قرن ‏ها همچنان ادامه يافت، تا سرانجام به‏ زيارت ميليونى شيعيان در ايّام اربعين امام حسين علیه السلام رسيد. دشمنان كه ادامه عزادارى‏ ها، آنان را همچنان به هراس انداخته به ‏مخالفت با زيارت شيعيان نيز در ايّام اربعين پرداختند و با به ‏شهادت رساندن زائرين، از مخالفت و ممانعت خود از زيارت ‏ميليونى زائرين در ايّام اربعين دست برنداشتند.

آن‏ ها سال‏ هاى سال در ايّام اربعين زائرين عزادار را به شهادت‏ رساندند. به دو گزارش از اربعين ‏هاى خونين سال 1290 تا 1397 هـ . ق و همچنين اربعين‏ هاى خونين 1425 تا 1434 هـ . ق درعراق براى شما نقل مى ‏كنيم.

دقّت در اين دو گزارش روشنگر اين واقعيّت است كه‏ كارشكنى‏ ها و دشمنى‏ هاى دشمنان عزادارى و زيارت نه تنها هيچگونه اثر منفى در زائرين و عزاداران نداشت؛ بلكه جهانيان ‏اجتماع زائران و عزاداران در ايّام اربعين امام حسين علیه السلام را كه‏ بزرگترين اجتماع بشر در طول تاريخ است، مشاهده كردند. اكنون به ‏اين دو گزارش توجّه كنيد:

 

 

    بازدید : 4360
    بازديد امروز : 16348
    بازديد ديروز : 19024
    بازديد کل : 127581439
    بازديد کل : 88862738