امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
حكومت عدل جهانى یا مهم ترين جريان در آيندۀ جهان

حكومت عدل جهانى

یا مهمترين جريان در آيندۀ جهان

مهم ترين جريانى كه در ميان جامعه بشريّت تحوّل ايجاد مى ‏كند وزنده‏ كننده جهان و جهانيان است، ظهور حضرت بقيّة الله الأعظم ‏ارواحنا فداه است.

پايان يافتن حكومت مستكبران جهانى كه با ظهور امام زمان عجّل الله ‏تعالى فرجه و تكامل جهان واقع مى‏ شود، سبب رهايى جنّ و انس ازحيله ‏گرى‏ ها و مكرهاى شيطانى مى‏ شود.

اين رهايى، در زمانى واقع مى‏ شود كه حكومت عدل امام عصر عجّل ‏الله تعالى فرجه بر سراسر جهان حكومت كند و با اقتدار كامل، حاكميّت «الله» را بر جهان و جهانيان استقرار بخشد.

در آن زمان؛ عدالت كه آرزوى همه پيامبران الهى بوده است(1) اجراء مى‏ شود. اين حقيقتى است كه خداوند در قرآن كريم به آن تصريح‏ نموده است.

قبل از قرآن كريم كتاب‏ هاى آسمانى ديگر فرا رسيدن چنين روزگار پرشكوهى را - از هزاران سال قبل از تولّد حضرت بقيّة الله الأعظم عجّل الله تعالى فرجه - به مردم بشارت داده ‏اند.

بنابراين از ده ‏ها قرن پيش پيامبران و پيروان آنان از فرا رسيدن‏ چنين روزگارى آگاه بوده‏ اند و مى ‏دانسته‏ اند سرانجام در سراسر جهان فقط دستورات خداوند اجراء مى‏ شود و عدل و عدالت، راستى و صداقت، مهر و دوستى، علم و آگاهى و همه صفات نيك‏و ارزنده بر سراسر جهان حكومت مى‏ كند و هيچگونه نشانى از ظلم و ستمگرى، جنايت و خونريزى، فساد و تفرقه باقى نخواهد ماند.

اين‏ها حقيقت‏ هايى است كه نه تنها شيعيان؛ بلكه بسيارى از مردمان جهان به آن اعتقاد دارند.

اكنون اين سئوال به ذهن مى‏رسد كه جريانى با اين همه اهميّت، چرا مردم از آن غافل شده و به جز اندكى در فكر فرا رسيدن آن‏ زمان نبوده و نيستند؟!

جريانى كه بسيارى از انسان‏ ها قبل از ظهور اسلام و همچنين ‏پس از بعثت رسول خدا صلَی الله علیه وآله تاكنون به آن اعتقاد داشته و دارند.

جريان بسيار مهمّى كه در عالم هستى و سراسر گيتى تحوّلى ‏عظيم به وجود مى‏ آورد و جهان به گونه‏ اى مى‏ شود كه به تصريح ‏روايات، فوق تصوّر ماست.

جريانى با اين همه سابقه بشارت درباره واقع شدن آن، و با اين‏همه اهميّت كه تحوّلى عظيم در عالم مرئى و نامرئى ايجاد مى‏ كند! آيا غفلت از توجّه به اين جريان عظيم جهانى ممكن است اتّفاقى ‏باشد؟

آيا حيله‏ گرى مكّاران جهان و دشمنى ابليس و شياطين و مأموران آن‏ ها، نقشى در غافل ماندن انسان ‏هايى كه به اين تحوّل‏ عظيم جهانى معتقدند، نداشته است؟


1. اشاره است به اين آيۀ شريفۀ : (لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ) سورۀ حديد، آيۀ 25  «ما رسولان خود را با دلیل های روشن فرستاديم و با آنان کتاب و میزان را نازل کردیم تا مردم خود به قسط عمل نمايند».

 

 

 

بازدید : 5119
بازديد امروز : 9095
بازديد ديروز : 19532
بازديد کل : 128835483
بازديد کل : 89507718