امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
مجسّمه يزيد در شام

مجسّمه يزيد در شام


 يكى از آرزوهاى بزرگ معاويه نابودكردن اسلام و از ميان برداشتن نام مبارك پيامبر اكرم صلّى الله عليه وآله بوده است.
معاويه برای مغيره - كه از ياران مهمّ او بوده و با پشتيبانى‌هاى خود کمک های فراوانی به معاویه نموده است - اين آرزوى ديرين خود را فاش ساخته و گفته است هنوز نام پيغمبر اسلام در مأذنه‌ها به گوش مى‌رسد، بايد روزى فرا رسد كه نام و نشانى از آن نباشد. جريان مفصل اين گزارش را ما نقل كرده‌ايم و به تكرار آن نمى‌پردازيم.
به اين جهت بوده است كه سياستمدار انگليسى  گفته است بايد مجسمه معاويه را از طلا ساخته و در ميدان برلين نصب كنيم.
وهّابيان نيز كه هم عقيده با معاويه هستند نيز چنين آرزوهايى را در سر مى‌پرورانند و اميدوارند روزگارى معاويۀ جديد! شام را تسخير نموده و حكومت جهانى! خود را برپا نمايد. در آن روز بايد مجسّمه بزرگى از يزيد ساخته شود و در شام برافراشته شود.
پايگاه خبرى «عرب تايمز» در گزارشى درباره آزادسازى القصير به نقل از يك رزمنده جوان با نام سازمانى «على» مى نويسد: على با ديدن صحنه‌هايى در جريان آزادسازى القصير مى گويد: پس از اينكه درگيرى ها در جبهه «السلوميه» پايان يافت، ميدان درگيرى مملو از كشته هاى وهابى بود كه روى زمين افتاده بودند، هنگامى كه اجساد كشته ها را جابه جا مى كرديم، به تروريستى رسيديم كه هنوز در حالت احتضار بود؛ من مقدارى آب به او نوشاندم، اما او لبخندى زد و خيال كرد من از عناصر همرزم او در «جبهه النصره لأهل الشام» هستم. در اين هنگام، به سختى زير لب زمزمه كرد: «تنديس... تنديس... را فراموش نكنيد...» من فكر كردم كه حال احتضار و سكرات مرگ، او را به هذيان گويى واداشته است، لذا او را رها كرده و رفتم اما پس از اينكه سلاح ها و تجهيزات آن ها را مصادره كرديم، به چند كتابچه و متون فرقه اى آن ها دست يافتيم كه دست نوشته هايى نيز در ميان آن ها وجود داشت. دست نوشته هايى كه در تمام آن ها يك موضوع مشترك وجود داشت؛ اينكه «بايد در شام، مجسمه بزرگى از يزيدبن معاويه بن ابى سفيان درست شود كه سر حسين بن على را در دست دارد و در آن زمان است كه معاويه جديد به عنوان خليفه «امارت اسلامى شام» خروج خواهد كرد تا حكومت فراگير خود را در روى زمين برپا كند. وى‌ مى افزايد: لحظاتى بعد شيخى با ريش سرخ و كمرى خم شده ظاهر شد، ما مى خواستيم او را زنده دستگير كنيم چون به نظر، گنجى از اطلاعات بود؛ من به او نزديك شدم و براى دلدارى دادن او گفتم: اى شيخ تو نمى دانى دورتر از اينجا و محل زندگى ات چه جناياتى دارد اتفاق مى‌افتد. جنايتكاران حتى حرمت نبى اكرم صلّى الله عليه وآله و صحابه وى را هم نگه نمى دارند و قبر «حجر بن عدى» را هم نبش كرده اند، ناگهان شيخ فرياد زد و بر پيامبر صلّى الله عليه وآله و اصحابش، سب و لعن فرستاد و دريافتم كه او خود، يكى از عناصر تكفيرى «جبهه النصره» بوده است.
همانگونه كه خوانديد آنها نه تنها طرفدار يزيد و معاويه و در آرزوى ساختن مجسّمه آنها مى‌باشند؛ بلكه با نام و نشان پيامبر اكرم صلّى الله عليه وآله دشمن هستند و همچون معاويه طاقت شنيدن نام آن بزرگوار را ندارند!

 

 

بازدید : 28493
بازديد امروز : 6281
بازديد ديروز : 19024
بازديد کل : 127561306
بازديد کل : 88852671