امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
سقیفه و سخاوت ابوبکر!

سقیفه و سخاوت ابوبکر!

یکی از آثار سقیفه که می توان نتیجۀ مثبت از آن گرفت، اثبات دروغ بودن بسیاری از فضایل و صفات خوبی است که آن ها را برخی از مورّخین اهل تسنّن، برای ابوبکر و عمر نوشته اند تا به این وسیله محبّت و دوستی آن دو را در قلب پیروانشان ایجاد کنند.

یکی از اموری که مورّخین اهل تسنّن به عنوان صفت برجستۀ ابوبکر یاد کرده اند سخاوت ابوبکر است، که هیچگونه مدرک صحیح تاریخی برای اثبات آن وجود ندارد، و از همه مهمتر این که اگر ابوبکر دارای سخاوت بود در روز سقیفه به آن استدلال می کردند. در حالی که نه ابوبکر ، نه عمر نه ابوعبیده و نه هیچ یک از طرفداران آن ها در سقیفه به سخاوتمند بودن ابوبکر حتّی اشاره ای نکرده اند. در حالی که پس از نشستن ابوبکر بر کرسی خلافت؛ بارها به آن افتخار کرده و ابوبکر را به عنوان شخصی ثروتمند و با سخاوت که اموال خود را در اختیار پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله گذارده و در راه پیشرفت اسلام مصرف کرده است، یاد کرده اند.

ولی نه تنها هیچگاه در سقیفه به آن استدلال نشد، بلکه در تاریخ نمونۀ صحیحی از سخاوتمند بودن ابوبکر که جعلی نباشد یاد نشده است.

در حالی که در تاریخ بارها دربارۀ ثروت و سخاوت حضرت خدیجه علیهاالسلام اوّلین همسر پیغمبر اکرم صلّی الله علیه وآله، سخن به میان آمده و شخص حضرت رسول گرامی اسلام صلّی الله علیه وآله سخاوتِ حضرت خدیجه علیهاالسلام را از صفات برجستۀ آن بانوی بزرگوار شمرده اند.

 

 

بازدید : 4207
بازديد امروز : 10483
بازديد ديروز : 19024
بازديد کل : 127569708
بازديد کل : 88856873