امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
معرفی و دانلود کتاب صحیفه مهدیه


معرفی و دانلود کتاب صحیفه مهدیه
 

  کتاب 'صحیفه مهدیه' نوشته سیّد مرتضی مجتهدی مجموعه ای است از نمازها و ادعیه و زیارت هایی که از ناحیه مقدسه حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه به دست ما رسیده و یا در مورد حضرت بقیه الله ارواحنا فداه نقل شده است.
 
ادعیه و نمازهای وارده از ناحیه مقدس امام عصر ارواحنا فداه در «صحیفه مهدیه»

 کتاب "صحیفه مهدیه" نوشته سیّد مرتضی مجتهدی و ترجمه محمّد حسین رحیمیان، علاوه بر مقدمه و خاتمه دارای 12 باب است با اضافاتی که پس از ویرایش اول به آن افزوده شده است دارای بیش از 450 نماز دعا، زیارات و... است.

دارای جنبه تخصصی و برای اهل تحقیق مفید است آنچه که از لحاظ قرائت برای استفاده عموم لزوم نداشته را حذف و با تغییراتی در ترتیب و شان آن کتابی تدوین شده است که مورد استفاده عموم قرار گیرد.

آداب دعا و تأکیدهای مؤلف با ذکر حکایات و تجارب بزرگان در مورد دعای بر امام عصر ارواحنا فداه در بیش از یکصد صفحه، در آغاز کتاب تحت عنوان مقدمه آمده است.

باب اوّل: نمازها شامل 17 نماز.باب دوم: ادعیّه‌ی قنوت شامل 12 دعا.باب سوم: ادعیّه‌ی تعقیب نمازها شامل 17 دعا.باب چهارم: ادعیّه‌ ایّام هفته شامل 12 دعا.باب پنجم: ادعیّه‌ی هر ماه شامل 16 دعا.باب ششم: ادعیّه‌ی هر روزه شامل حدود 40 دعا. باب هفتم: توسّلات شامل 9 توسّل. باب هشتم: عریضه‌ها شامل 3 عریضه.باب نهم: استخاره‌ها شامل 8 استخاره . باب دهم: ادعیّه‌ای که به نقل از حضرت مهدی علیه السلام رسیده است شامل 8 دعا.باب یازدهم: زیارات شامل 17 زیارت.باب دوازدهم: زیارات و ادعیّه‌ای که مربوط به وکلا و اصحاب آن حضرت است.

خاتمه‌ی کتاب شامل عبارت‌ها و زیارت‌های خاصّی است که مورد توجّه و عنایت آن حضرت است مثل نماز شب، زیارت عاشورا، زیارت جامعه‌ی کبیره، زیارت امین الله.

البته با این که مؤلف سعی در گردآوری دعاها و زیارات معتبر داشته است لیکن ادعا ندارد که این کتاب مجموعه کاملی از همه دعاها و ... باشد ؛ زیرا، به خاطر محدودیت های عصر غیبت بسیاری از آنچه که از ناحیه مقدسه صادر شده است را نمی یابیم.

صفحه 298 کتاب در دعای شب نیمه شعبان آمده است:" . . . اَدرِک بِنا أَتِامَهُ و ظُهُرَهُ وَ قِیامَهُ وَجعَلنا مِن اَنصارِهِ وَاقدِن ثارَنا بِثارِهِ وَکتُبنا فی اَعوانِهِ وَ خُلَصائِهِ وَ أَحنِیا فی دَولَتِهِ ناعِمینَ وَ بِصُحبَةِ غانِمینَ وَبِحَقِّحِه قاعِمینَ وَ مِنَ سُّوء سالِمینَ یا اَرحَمَ الرّاحَمین.

ما را موفق به درک روزگار و آشکار شدنش و قیامتش بگردان و ما را از یاران آن حضرت قرار بده و خونخواهی ما را به خونخواهی او پیوسته گردان و ما را در گروه یاران و مخلصان بی آلایش ایشان بنویس و ما را در دولت آن حضرت ، برخوردار از نعمت زنده بدار و به همراهی او بهره مند و به ادای حقش پا برجا و از بدی نیز برکنار بدار ای مهربانترین مهربانان."

شایان ذکر است، کتاب "صحیفه مهدیه" نوشته سیّد مرتضی مجتهدی و ترجمه محمّدحسین رحیمیان در قطع وزیری از سوی انتشارات دارالثقلین به چاپ چهارم رسید.


  منبـع : خبرگزاری شبستــان      سایت www.sahebzaman.org

 

دانلود از سایت المنجی سایت شخصی جناب آقای "سید مرتضی مجتهدی سیستانی"
 

 

لینک دانلود نسخه PDF

لینک دانلود نسخه جاوا

لینک دانلود نسخه اندروید

 


منبع: وبلاگ در مورد امام زمان علیه السلام .
 

 

قابل ذکر می باشد که هم اکنون صحیفه مهدیه به چاپ بیست و چهارم رسیده است

-------------------------------------------------------------

براي مطالعه و دانلود کتاب «صحيفهٔ مهديه» در بخش کتابخانه

پايگاه علمي المنجي، اينجا کليک کنيد.



 

 

 

 

بازدید : 63238
بازديد امروز : 6726
بازديد ديروز : 19024
بازديد کل : 127562196
بازديد کل : 88853116