امام صادق علیه السلام : اگر من زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کنم ، در تمام زندگی و حیاتم به او خدمت می کنم.
دعاى بعد از هر نماز كه مضمونش فقط در عصر ظهور تحقّق پيدا مى‏ كند

دعاى بعد از هر نماز

   كه مضمونش فقط در عصر ظهور تحقّق پيدا مى‏ كند

 

   حضرت امام صادق ‏عليه السلام مى ‏فرمايند:

همانا از حقوق ما (اهل بيت) بر دوستان و شيعيانمان اين است كه از هر نمازى فارغ نشوند مگر اين‏كه اين دعا را بخوانند. و آن دعا، اين است:

 

أَللَّهُمَّ إِنّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّكَ الْعَظيمِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرينَ صَلاةً تامَّةً دائِمَةً، وَأَنْ تَدْخُلَ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَمُحِبّيهِمْ وَأَوْلِيائِهِمْ، حَيْثُ كانُوا في سَهْلٍ أَوْ جَبَلٍ، أَوْ بَرٍّ أَوْ بَحْرٍ، مِنْ بَرَكَةِ دُعائي ما تُقِرُّ بِهِ عُيُونَهُمْ. إِحْفَظْ يا مَوْلايَ

الْغائِبينَ مِنْهُمْ، وَارْدُدْهُمْ إِلى أَهاليهِمْ سالِمينَ، وَنَفِّسْ عَنِ الْمَهْمُومينَ، وَفَرِّجْ عَنِ الْمَكْرُوبينَ، وَاكْسُ الْعارينَ، وَأَشْبِعِ الْجائِعينَ، وَارْوِ الظَّامِئينَ، ‏وَاقْضِ دَيْنَ الْغارِمينَ، وَزَوِّجِ الْعازِبينَ، وَاشْفِ و[مَرْضَى الْمُسْلِمينَ]، وَأَدْخِلْ عَلَى الْأَمْواتِ  تُقِرُّ بِهِ عُيُونَهُمْ، وَانْصُرِ الْمَظْلُومينَ مِنْ أَوْلِياءِ آلِ آل‏مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِمُ السَّلامُ)، وَاطْفِ نائِرَةَ الْمُخالِفينَ.

أَللَّهُمَّ وَضاعِفْ لَعْنَتَكَ وَبَأْسَكَ وَنَكالَكَ وَعَذابَكَ عَلَى اللَّذَيْنِ كَفَرا نِعْمَتَكَ، وَخَوَّنا رَسُولَكَ، وَاتَّهَما ‏نَبِيَّكَ وَبايَناهُ، وَحَلّا عَقْدَهُ في وَصْيِّهِ، وَنَبَذا عَهْدَهُ في خَليفَتِهِ مِنْ بَعْدِهِ، وَادَّعَيا مَقامَهُ، وَغَيَّرا أَحْكامَهُ، وَبدَّلا سُنَّتَهُ، وَقَلَّبا دينَهُ، وَصَغَّرا قَدْرَ حُجَجِكَ، وَبَدَءا بِظُلْمِهِمْ، وَطَرَّقا طَريقَ الْغَدَرِ ‏عَلَيْهِمْ، وَالْخِلافِ عَنْ أَمْرِهِمْ، وَالْقَتْلِ لَهُمْ، وَإِرْهاجِ‏ الْحُرُوبِ عَلَيْهِمْ، وَمَنَعا خَليفَتَكَ مِنْ سَدِّ الثُّلَّمِ، و َتَقْويمِ الْعِوَجِ، وَتَثْقيفِ الْأَوَدِ، وَإِمْضاءِ الْأَحْكامِ، وَإِظْهارِ دينِ الْإِسْلامِ، وَإِقامَةِ حُدُودِ الْقُرْآنِ.

أَللَّهُمَّ الْعَنْهُما وَابْنَتَيْهِما، وَكُلَّ مَنْ مالَ مِيْلَهُمْ، وَحَذا حَذْوَهُمْ، وَسَلَكَ طَريقَتَهُمْ، وَتَصْدُرَ بِبِدْعَتِهِمْ، لَعْناً لايَخْطُرُ عَلى بالٍ، وَيَسْتَعيذَ مِنْهُ أَهْلُ النَّارِ. إِلْعَنِ‏ اللَّهُمَّ مَنْ دانَ بِقَوْلِهِمْ، وَاتَّبَعَ أَمْرَهُمْ، وَدَعا إِلى وِلايَتِهِمْ، وَشَكَّ في كُفْرِهِمْ، مِنَ الْأَوَّلينَ وَالْاخِرينَ.

خدايا؛ همانا من تو را مى‏ خوانم به حقّ بزرگت كه درود فرستى بر ‏محمّد و آل پاك و مطهّر او، درودى كامل و هميشگى، و اين‏كه عطا كنى بر محمّد و آل محمّد و دوستانشان و اوليائشان‏ هر كجا كه باشند؛ در بيابان و كوه، خشكى و دريا، از بركت دعاى من آنچه را كه به سبب آن چشمانشان روشن شود. نگهدار باش اى مولاى‏ من؛ افراد غايب از آن‏ها را، و آنان را به سلامت به اهل و عيالشان برگردان، و غم و غصّه ‏هايشان را زايل كن، و گرفتاري هاي شان را برطرف فرما، و برهنه ‏هاي شان را لباس بپوشان، و گرسنگانشان را سير فرما، و تشنگانشان را سيراب ‏فرما، و قرض بدهكارانشان را ادا فرما، و مجرّدانشان را عيال‏وار فرما، ماو مريض‏ هاى مسلمانان را شفا عنايت فرما، و عطا كن بر مردگانشان آنچه را ‏كه به سبب آن چشمانشان روشن گردد، و ستمديدگان و مظلومان از دوستان آل محمّد را - كه درود خدا بر آنان باد - يارى فرما، و آتش مخالفانشان را (كه بر عليه آن‏ها ‏روشن كرده‏ اند) خاموش فرما.

بارالها؛ مضاعف گردان لعنت و سخط و عذابت را بر كسانى كه نعمت‏هايت را كفران ورزيدند، و به فرستاده ‏ات خيانت كردند، و پيامبرت ‏را مورد اتهّام قرار دادند و از او جدا شدند، و عقد و پيمانش را در مورد جانشينش‏ گسستند، و عهد و پيمانش را در مورد خليفه و جانشين بعد از خودش شكستند، و احكام و دستوراتش را تغيير دادند، و سنّت و روشش را عوض كردند، و دينش را تغيير دادند، و قدر و منزلت‏ حجّت‏ هايت را كوچك شمردند، و ظلم و ستمشان را بر عليه آن‏ها شروع كردند، و پيمودند راه مكر و حيله را بر عليه آن‏ها، و سرپيچى از دستوراتشان را، و كشتنشان را، و برپا نمودن‏ جنگ را بر عليه آنها، و جلوگيرى و منع كردند جانشينت را از بستن شكاف‏ هايى كه در دين وارد كرده بودند و درست كردن كجى و نادرستى‏ ها، و تثبيت نمودن احكام و دستورات الهى‏ و ظاهر نمودن دين اسلام (در همه عالم) و برپا كردن دستورات قرآن.

بارپروردگارا؛ لعنت كن هر دوى آنها و دخترانشان را و هر كسى كه به طرف آنها (ذرّه ‏اى) ميل پيدا كرد، جا پاى آنها گذاشت، و راه آنها را پيمود، و بدعت‏هاى آنها را تبليغ كرد، لعنتى كه كه بر ذهن و فكر احدى خطور نكند، و اهل آتش از آن به تو پناه بياورند. لعنت كن خدايا؛ كسى كه سخن‏شان را گوش فرا دهد، و از دستوراتشان پيروى كند، و مردم را به‏ پيروى از آن‏ها فرا خواند، و در كفر و شرك آن‏ها شك كند، از پيشينيان و متأخّرين.

سپس براى آنچه مى‏ خواهى دعا نما.


(1) مستدرك الوسائل: 60/5.

 

    بازدید : 31506
    بازديد امروز : 10954
    بازديد ديروز : 45443
    بازديد کل : 128490889
    بازديد کل : 89335394